Sex

Published on Listopad 3rd, 2013 | by Kamila Urbanová

Jak pochopit ženy – Poporodní blues

Stal jste se šťastným otcem, ale doma něco vázne? Vaše manželka či partnerka se po porodu změnila?

Je stále unavená? Nálady se u ní střídají jako aprílové počasí? Návaly štěstí jí při pohledu na spící miminko překazí náhlý pláč, pocit deprese, či snad výčitky? Připadá vám jako neschopná matka, která nic nestíhá? Teplá večeře je u vás doma dávnou minulostí a vy se musíte spokojit pouze s namazaným chlebem? Nemáte nakoupeno? Kolem nevyžehleného koše s prádlem už přecházíte druhý týden? Dochází vám čisté ručníky? Vaše drahá polovička je unavená, protože v noci kojí každé dvě hodiny a vaše malé zlatíčko propláče kvůli prdíkům celé hodiny? Podezírá vás, že máte milenku, protože s ní už to prý není k vydržení (to je pravda) a na jakýkoliv projev sexuální náklonnosti nemá ani pomyšlení? Uklidním vás! Nejste v tom sami! Vítejte v klubu novopečených tatínků!

 

Poporodní blues postihuje totiž téměř každou maminku. Návaly stesku, bezdůvodných slziček i beznaděje přichází i na ty ženy, které lze někdy přezdívat jako „babochlapy“. Přichází tedy i na ty ženy, které za běžných okolností nic nerozhodí. Vše se liší jen v intenzitě a délce trvání.

 

Důvod je v tělesných a hormonálních změnách ženského těla po porodu.  Novorodička je vyčerpaná z těhotenství, porodu a starostlivé péče. Její hormonální hladina je neustále jako na houpačce, nástup laktace dává psychice také zabrat a deficit spánku má na tom také jistě svůj nemalý podíl!

 

A jaká je má rada pro novopečené tatínky? Tady je:

 

1. Popovídejte si s ní o jejich pocitech, nechte ji poklábosit o samotě s kamarádkou (nejlépe takové, která má také malé děti). Nic tak nepovzbudí na duši jako pochopení od blízkého člověka.

2. Dovolte ji odpočívat! Dohlédněte, ať si zdřímne, když vaše miminko spinká!

3. Pomáhejte jí s domácností. I když to určitě nebude stoprocentní, můžete také vytřít podlahu.

4. Alespoň hodinku denně jí umožněte trávit čas nad koníčky či zálibami.  Postarejte se o vaše dítě, či je svěřte babičce.

5. Velké rodinné návštěvy odložte na pozdější dobu.

6. Povzbuzujte ji ke cvičení. Cvičení zajišťuje nával endorfinů a na mysl přichází „světlejší“ myšlenky. Navíc správné cviky pro šestinedělky podporují návrat tělesných funkcí do normálu, zpevňují pánevní dno a ochablé břišní svaly. Při cvičení ať nepřepíná své síly!

7. Nezapomínejte na to,  že spokojená maminka znamená šťastné miminko! Pomáhejte jí překonávat sebe samu!

8. Poporodní blues je dočasnou záležitostí, která netrvá déle než tři týdny. I když váš společný život díky děťátku už nikdy nebude takovým, jakým býval před porodem, manželčina psychika bude časem zase v pohodě! Tak zatněte zuby a vydržte! Přece ji milujete!

 

mimi1-poporodníblues1

 

 

Foto: FreeDigitalPhotos.net

 facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Tags: , ,


About the Author



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zpátky nahoru ↑