Sport

Published on Říjen 20th, 2013 | by redaktor

Konzumace vajec a posilování

Vaječné bílkoviny jsou důležitou součástí kulturistického jídelníčku, především kvůli velkému množství aminokyselin, které jsou pro posilování stěžejní.

Přestože to víme, slýcháme negativní ohlasy na častou konzumaci vajec. Nejvíc se argumentuje vysokým množstvím cholesterolu ve vejcích. Nechci zlehčovat, ale je to zakořeněný mýtus, který není tak závažný, jak se na první pohled zdá.

Je důležité zmínit, že sportovci ke svému výkonu cholesterol potřebují. Kdyby ho měli nedostatek, nemůže se dostatečně vyplavovat testosteron. Cholesterolu by se měli vyhnout hlavně lidé nemocní a s nadváhou. Pokud jsme zdraví a nechybí nám sportovní ambice, pak jsou vejce hlavně zdrojem aminokyselin.

Odborníci se neshodnou ani v tom, jestli jíst vejce komplet nebo oddělovat žloutek od bílků. Z mé zkušenosti je nejlepší konzumovat obojí. Ve žloutku je sice víc obávaného cholesterolu, ale právě on obsahuje velké množství minerálních látek (železo, hořčík, chlór, vápník, fosfor, draslík a síru), vitamínů (A, B1, B2, B6, B12, D, E a K) a esenciální mastnou kyselinu linolenovou (CLA). (O této blahodárné kyselině budu psát v příštím článku.)

Vejce je nejlepší konzumovat k snídani, tepelně upravené. Já například vejce smažím na másle. Jako přílohu volím některý z cereálních chlebů. Dobrou chuť a žádné obavy!

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Tags: ,


About the Author



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zpátky nahoru ↑