Zdraví no image

Published on Srpen 20th, 2013 | by Aneta Bencová

Vaše tělo a alkohol

Přemýšlíte nad tím, co budete konzumovat, abyste nemuseli bojovat s nadbytečnými kilogramy? Většina lidí se zamýšlí nad tím, kolik kalorií má která potravina, avšak zapomínají na to, jak velké množství jich je obsaženo v alkoholu. Pijete alkohol pravidelně? Asi byste měli vědět přibližný počet kalorií, které alkohol obsahuje. Nezapomínejte na to, že pokud chcete hubnout, měli byste se alkoholu určitě spíše vyhýbat nebo pít pouze příležitostně. Zde uvádím přibližné množství kalorií ve vybraných alkoholických nápojích:

  • 0,5 l piva – 150 kalorií,
  • malý panák (0,25 ml) becherovky – 70 kalorií,
  • 0,25 ml rumu – 50 až 60 kalorií,
  • 0,25 ml vodky – 50 až 60 kalorií.

Posilujete? Pak dát si po tréninku alkohol vám neprospěje. Víte proč? Alkoholické nápoje přispívají k dehydrataci organismu. Odvodněné tělo nebude podávat takové výkony jako tělo, které obsahuje dostatečné množství vody. Voda totiž tělu velmi prospívá a to nejen tím, že vyživuje svaly, ale také podporuje růst svalů.

Budete-li pít alkohol v omezeném množství, nezaškodí vám to. Dáte-li si malé pivo po obědě nebo 2 dcl vína, neuděláte žádnou chybu. Pokud však budete vysedávat po hospodách a trhat rekordy v konzumaci piva, děláte nerozumnost. Z ekonomického hlediska také není příliš vhodné, abyste investovali peníze do cvičení a výživy a zároveň do alkoholu, neboť tak zbytečně přijdete o výsledky, kterých jste pilným cvičením dosáhli. Zbytečné trávení času u piva v pozdních nočních hodinách zhoršuje regeneraci organismu. Jakmile budete mít v krvi více alkoholu, je třeba si uvědomit, že se vám musí nejprve dostat ven z krve a až pak mohou být svaly regenerovány. Alkohol obsažený v krvi je pro tělo nepříznivou a toxickou látkou. Ne zrovna dobrý vliv má také na játra, z nichž musí být po konzumaci odstraňován v první řadě.

Co byste rozhodně neměli dělat? Přijít domů z posilovny a ihned si otevřít lahev piva. Tělo by mělo po výdeji energie cvičením nabrat síly a přijmout správné živiny, nikoliv jako první přijímat alkoholické nápoje. Pokud máte chuť na pivo hodinu po tréninku a stihl jste mezitím nabrat potřebné živiny, pak si určitě neublížíte.

Je rozhodnutím každého z vás, jak budete čas po cvičení trávit, zda vsadíte na domácí pohodu bez alkoholu či budete čas trávit v barech a restauracích.

 facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Tags: , ,


About the Author



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zpátky nahoru ↑